دسته‌ها
فیزیک دهم کتاب

کتاب فیزیک دهم

کتاب فیزیک دهم (فیزیک ۱) برای رشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ را می توانید در این پست دانلود کنید و با فصل های مختلف و تغییرات کتاب در سال های اخیر آشنا شوید.

از سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ کتاب فیزیک دهم تجربی (فیزیک ۱) نسبت به سال های پیش تغییراتی کرده است. یکی از این تغییرات جابه جایی فصل دوم و سوم با یکدیگر است. یعنی پس از فصل اندازه گیری، فصل ویژگی های فیزیکی مواد تدریس می شود. بخش هایی از کتاب که در سال های پیش چالش برانگیز بودن مانند تخمین مرتبه بزرگی، اصل شناوری ارشمیدس، روابط رسانش، قانون گازها و … از کتاب درسی حذف شدند.


 

اکثر دبیران نسبت به حجم کتاب در سال های قبل از ۹۸ با ساعت تدریس ۳ ساعت برای تجربی و ۴ ساعت برای ریاضی در هفته معترض بودند که سعی شده در چاپ سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با حذف بخش هایی، حجم مطالب درسی کاهش یافته تا دبیران بتوانند در فرصت کافی مباحث را تدریس کنند.

مشخصات کتاب

نام کتاب:فیزیک (۱) پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه

پدیدآورنده: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

مدیریت برنامه‌ریزی درسی و تألیف: دفتر تألیف کتاب‌های درسی عمومی و متوسطه نظری

مدیریت آماده‌سازی هنری: اداره‌ی کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی

ما در زیر ۵ چاپ مختلف از کتاب برای رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک را برای شما لیست کرده ایم. دانش آموزان برای کنکور سراسری باید کتاب های مخصوص به سال تحصیلی خود را مطالعه کنند. پس کتاب مناسب خود را از زیر دانلود کنید.

سر فصل های کتاب فیزیک ۱ رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک به شرح زیر است. با کلیک کردن روی هر کدام از آنها به جزوه های ریز مباحث هر فصل دسترسی خواهید داشت. که علاوه بر بسط مطالب کتاب، از مثال ها و تمرین های بسیار متنوع استفاده نموده ایم و همچنین فایل های آموزشی از قبیل تصاویر و ویدیوها برای درک بهتر مفاهیم فیزیکی در هر مطلب قرار داده شده است.

فصل های کتاب فیزیک دهم تجربی

فصل اول : فیزیک و اندازه گیری

فصل دوم : ویژگی های فیزیکی مواد

فصل سوم :   کار ، انرژی و توان

فصل چهارم: دما و گرما

فصل های کتاب فیزیک دهم ریاضی

فصل اول : فیزیک و اندازه گیری

فصل دوم : ویژگی های فیزیکی مواد

فصل سوم : کار ، انرژی و توان

فصل چهارم: دما و گرما

فصل پنجم : ترمودینامیک

دانلود نسخه های مختلف کتاب

رشته تحصیلی/ سال چاپ۱۳۹۸-۱۳۹۹۱۳۹۹-۱۴۰۰۱۴۰۰-۱۴۰۱۱۴۰۱-۱۴۰۲۱۴۰۲-۱۴۰۳
علوم تجربیدانلوددانلوددانلوددانلوددانلود
ریاضی و فیزیکدانلوددانلوددانلوددانلوددانلود
نسخه مناسب سال تحصیلی خود را دانلود کنید.


هاست

از کبیری

مصطفی کبیری کناری متولد سال ۱۳۶۷ در شهرستان فریدونکنار (استان مازندران) ، دبیر فیزیک رسمی آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار، کارشناسی رشته دبیری فیزیک در دانشگاه مازندران هستم . هدف از ایجاد این سایت برای من ، ایجاد یک محیطی آموزشی کارآمد است که در آن دانش آموزان بتوانند فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بیاموزند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *