دسته‌ها
فیزیک دوازدهم فیزیک هسته ای

حل تمرین پایان فصل ششم فیزیک دوازدهم

حل تمرین پایان فصل ششم فیزیک دوازدهم ریاضی (فیزیک هسته ای) و سوالات ۱۵ تا ۲۵ تمرین های پایان فصل ۴ فیزیک تجربی، به صورت کاملا تشریحی و به همراه همه شکل ها و بیان چند روش برای حل در برخی از سوالات، برای دانلود آماده شده است. پاسخ تشریحی فیزیکفا ( مصطفی کبیری) از بهترین پاسخ هاست که هم برای امتحانات داخلی  و نهایی و هم برای کنکور بسیار مفید است. بنابراین خواندن آن حتما توصیه می شود.

این تمرین ها از کتاب فیزیک دوازدهم برای رشته های ریاضی و فیزیک آماده شده است. در زیر مباحثی که در تمرین ها به آن ها پرداخته شده است، قرار گرفته است که با کلیک بر روی هر کدام از مباحث می توانید مطالب مربوط به آن را بیاموزید. هر کدام از مطالبی که در زیر لینک شده اند حاوی مثال ها و تمرین های فراوان از امتحانات نهایی و کنکور سراسری و سوالات تالیفی هستند. بنابراین حتما آنها را مطالعه کنید.

این فایل علاوه بر اینکه برای دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک مناسب است، برای دانش آموزان رشته علوم تجربی نیز مناسب است. در هر یک از سوالات، شماره سوال تمرین پایان فصل ۴ فیزیک دوازدهم تجربی ، مشخص شده است.

مبحث هایی که در این فایل، تمرین های آن حل شده اند به شرح زیر می باشد. که با کلیک بر روی هر عنوان به جزوه و ویدیو آموزشی آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

ساختار هسته

واپاشی پرتوزای طبیعی

نیمه عمر ماده پرتوزا

شکافت هسته ای

گداخت هسته ای


دانلود حل تمرین پایان فصل ششم فیزیک دوازدهم

اصلاحیه: در سوال ۱۱ پاسخ نهایی برابر یک شانزدهم (۱/۱۶) تعداد هسته های اولیه می شود که به اشتباه (۱/۳۲) نوشته شده است.




از کبیری

مصطفی کبیری کناری متولد سال ۱۳۶۷ در شهرستان فریدونکنار (استان مازندران) ، دبیر فیزیک رسمی آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار، کارشناسی رشته دبیری فیزیک در دانشگاه مازندران هستم . هدف از ایجاد این سایت برای من ، ایجاد یک محیطی آموزشی کارآمد است که در آن دانش آموزان بتوانند فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بیاموزند .

2 دیدگاه دربارهٔ «حل تمرین پایان فصل ششم فیزیک دوازدهم»

سلام سوال ۱۱ ، دو به توان ۴ میشه ۱۶ اشتباها ۳۲ نوشته شده
ممنون بابت جواب سوالا🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *