دسته‌ها
کنکور

راهنمای کامل پاسخگویی به سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۲


 

فیزیک کنکور ۱۴۰۲ در رشته های تجربی و ریاضی، چالش هایی جدید را برای داوطلبان ایجاد کرده است. در این راستا، فیزیکفا با هدف کمک به شما در آمادگی بهتر برای آزمون های پیش رو، یک راهنمای کامل تهیه کرده است.

در این راهنما، به صورت جامع و دقیق به تمامی مباحث فیزیک مرتبط با کنکور ۱۴۰۲ پرداخته ایم. از اصول اولیه تا مسائل پیچیده تر، همه موضوعات را به زبان ساده و قابل درک برای شما توضیح داده ایم.


 

همچنین، برای برخی از سوالات چند روش کاربردی و ترفندهای مفید استفاده کرده ایم تا با سرعت عمل بیشتری به تست ها پاسخ دهید. 

در این راهنما، سوالات و پاسخ فیزیک هر یک از کنکور های نوبت اول (دی ۱۴۰۱)، نوبت دوم (تیر ۱۴۰۲) و خارج کشور، برای رشته های تجربی و ریاضی می توانید دانلود کنید و ویدیوی تحلیل و بررسی هر یک از آن ها را مشاهده کنید.

سوالات و پاسخ فیزیک کنکور نوبت اول (دی ۱۴۰۱) رشته علوم تجربی

دانلود سوالات و پاسخ رشته تجربی نوبت اول

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو است که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ نوبت اول ( دی ۱۴۰۱)

در این ویدیو سوالات درس فیزیک کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۲ نوبت اول داخل کشور، توسط استاد مصطفی کبیری بررسی شده است.

در صورتی که هر یک از روش های استفاده شده در ویدیو برای شما آشنا نیست می توانید با جستجو در سایت ویدیوی آموزش آن را بیابید و بیاموزید.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

بررسی کلی سوالات فیزیک تجربی نوبت اول

سطح سوالات حرکت بر خط راست خوب و بالا بود و سوالات مفهومی خوبی داشت (سوال سخت هم داشت). سوالات دینامیک و نوسان و موج و فیزیک اتمی از فیزیک ۳ سوالات مفهومی مناسبی بود و دانش آموز باید با مفاهیم اصلی درس آشنایی کافی را می داشت تا به سوالات پاسخ می داد.

از کتاب فیزیک ۲ سوالات الکتریسیته ساکن و جریان الکتریکی و مقاومت ها در سطح مناسبی برای کنکور تجربی بود. سوالات مغناطیس جز سوالات ساده کنکور بود که می توانستید از آن در مدیریت زمان استفاده کنید.

سوالات کتاب فیزیک ۱ سطح متوسطی داشتند و با توجه به توزیع سوالات سخت و ساده ای که در بالا گفتیم، در مجموع سوالات قابل قبول برای رشته تجربی و رقابت بین شرکت کننده ها بود.


سوالات و پاسخ فیزیک کنکور نوبت اول (دی ۱۴۰۱) رشته ریاضی و فیزیک

دانلود سوالات و پاسخ رشته ریاضی نوبت اول

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو است که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک رشته ریاضی ۱۴۰۲ نوبت اول ( دی ۱۴۰۱)

در این ویدیو به تحلیل و بررسی سوالات فیزیک کنکور رشته ریاضی و فیزیک سال ۱۴۰۲ نوبت اول داخل کشور، توسط استاد مصطفی کبیری پرداخته شده است. که می توانید آن را در زیر یا از طریق لینک های زیر ویدیو در بستر آپارات یا یوتیوب با کیفیت های مختلف مشاهده کنید.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

بررسی کلی سوالات فیزیک رشته ریاضی نوبت اول 

از کتاب فیزیک ۳ ، سوالات حرکت بر خط راست مثل همیشه، سوالات مفهومی و در سطح نسبتا سختی بود. دینامیک و حرکت دایره ای نیز سوالات مفهومی و زیبایی داشت. نوسان نیز سوالات مفهومی خوبی داشت. قسمت های موج و فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای، سوالات ساده ای داشتند و براحتی دانش آموز می توانست، با مطالعه مناسب این فصل ها، پاسخ دهد.

سوالات فیزیک ۲ در سطح متوسط رو به ساده ای بودند. از کتاب فیزیک ۱ ، فصل ویژگی های ماده و فشار و ترمودینامیک، سوالات مفهومی و نسبتا مناسبی داشت و فصل های دما، کار و انرژی سوالات سر راستی داشتند و براحتی می توانستید به آن پاسخ دهید.


سوالات و پاسخ فیزیک کنکور تجربی نوبت دوم (تیر ۱۴۰۲)

دانلود سوالات و پاسخ رشته تجربی نوبت دوم

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو است که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک تجربی نوبت دوم

در این ویدیو سوالات درس فیزیک کنکور رشته علوم تجربی سال ۱۴۰۲ نوبت دوم (تیر ۱۴۰۲) داخل کشور، توسط استاد مصطفی کبیری حل شده است. اگر سوالی دارای چند روش حل بود، همه روش ها توضیح داده شده است.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

بررسی کلی سوالات فیزیک تجربی نوبت دوم ۱۴۰۲

از کتاب فیزیک ۳ ، سوالات حرکت بر خط راست از چهار سوال موجود یکی تقریبا ساده و سه تای دیگر مفهومی و نسبتا سخت بود. البته همین انتظار هم از این فصل می رود. بقیه سوالات فیزیک ۳ از نظر مفاهیم فیزیکی به خوبی طرح شده بود به جز یک سوال تکانه که اشتباه در متن سوال از نظر مفاهیم فیزیک وجود داشت. 

سوالات کتاب فیزیک ۲ در حد متوسط طرح شده بود و سوالات کتاب فیزیک ۱ آسان بودند. 

برخی از سوالات از نظر اعداد و انجام محاسبات می توانستند اعداد رند تری را داشته باشند تا محاسبات توسط دانش آموز سریع تر انجام شود که متاسفانه طراح کج سلیقگی به خرج داد و وقت دانش آموز را در انجام محاسبات گرفت.

تعداد سوالات سخت و ساده به درستی توزیع شده بود.


سوالات و پاسخ فیزیک کنکور ریاضی نوبت دوم (تیر ۱۴۰۲)

دانلود سوالات و پاسخ رشته ریاضی نوبت دوم

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو با اندکی ویرایش و توضیحات اضافه است، که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک ریاضی نوبت دوم

در این ویدیو سوالات درس فیزیک کنکور رشته ریاضی و فیزیک سال ۱۴۰۲ نوبت دوم توسط استاد مصطفی کبیری حل و بررسی شده است. با مشاهده این ویدیو می توانید مشکلات خود را برطرف کنید.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

بررسی کلی سوالات فیزیک ریاضی نوبت دوم ۱۴۰۲

از کتاب فیزیک ۳ ، سوالات حرکت بر خط راست، هر چهار سوال دو متحرکه بود. که ای کاش اینطور نبود. سوالات فصل های دیگر متوسط و مناسب بود. 

سوالات کتاب فیزیک ۲ و فیزیک ۱ هم در حد متوسط و حتی ساده طرح شده بودند و در صورتی که دانش آموز به مفاهیم فیزیکی مسلط بود و محاسبات خوبی می داشت، براحتی می توانست درصد های بالایی را در درس فیزیک کسب کند. 

سوالات و پاسخ فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۲ خارج کشور

دانلود سوالات و پاسخ رشته تجربی خارج کشور

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو با اندکی ویرایش و توضیحات اضافه است، که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک تجربی ۱۴۰۲ خارج کشور

در این ویدیو آموزشی پاسخ و تحلیل سوالات درس فیزیک کنکور رشته علوم تجربی خارج از کشور که در تیر ۱۴۰۲ برگزار شد را می توانید مشاهده کنید.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

سوالات و پاسخ فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ خارج کشور

دانلود سوالات و پاسخ رشته ریاضی خارج کشور

پاسخی که دانلود می کنید همان نوشته های داخل ویدیو با اندکی ویرایش و توضیحات اضافه است، که در زیر می توانید مشاهده کنید.

ویدیو پاسخ فیزیک ریاضی ۱۴۰۲ خارج کشور

در این ویدیو آموزشی پاسخ و تحلیل سوالات درس فیزیک کنکور رشته ریاضی و فیزیک خارج از کشور که در تیر ۱۴۰۲ برگزار شد را می توانید مشاهده کنید.

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات



هاست

از کبیری

مصطفی کبیری کناری متولد سال ۱۳۶۷ در شهرستان فریدونکنار (استان مازندران) ، دبیر فیزیک رسمی آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار، کارشناسی رشته دبیری فیزیک در دانشگاه مازندران هستم . هدف از ایجاد این سایت برای من ، ایجاد یک محیطی آموزشی کارآمد است که در آن دانش آموزان بتوانند فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بیاموزند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *