دسته‌ها
کتاب

کتاب فیزیک دوازدهم

کتاب فیزیک دوازدهم از سه بخش اساسی مکانیک، موج و فیزیک جدید تشکیل شده است. بخش مکانیک از مباحث حرکت، دینامیک و حرکت دایره ای تشکیل شده است که در این فصل ها از تجزیه نیروها و مشتق استفاده نمی شود و نیروها در یک راستا و عمود بر هم مورد بررسی قرار می گیرند و در فصل حرکت فقط حرکت در مسیر مستیم بررسی می شود.

بخش موج از مباحث حرکت نوسانی، امواج مکانیکی (شامل امواج فنر، امواج صوتی) و امواج الکترومغناطیسی و نیز بر هم کنش های امواج شامل ( بازتاب، شکست، پراش و تداخل) تشکیل شده است.

بخش فیزیک جدید، از مباحث فیزیک اتمی ( شامل اثر فوتو الکتریک، طیف خطی، مدل های اتمی و لیزر) و فیزیک هسته ای (شامل ساختار هسته، پرتوزایی طبیعی و نیمه عمر، شکافت و همجوشی هسته ای) تشکیل شده است.

سر فصل های کتاب فیزیک برای دو رشته ریاضی و فیزیک و علوم تجربی در زیر لیست شده است که با کلیک بر روی هر فصل به جزوه های آموزشی و فیزیکفا که دارای مثال و تمرین و عکس ها و ویدیوهای جذاب هستند، می توانید دسترسی داشته باشید.

سر فصل های کتاب رشته ریاضی و فیزیک:

فصل اول: حرکت بر خط راست

فصل دوم: دینامیک و حرکت دایره ای

فصل سوم: نوسان و موج

فصل چهارم : بر هم کنش های موج

فصل پنجم: آشنایی با فیزیک اتمی

فصل ششم: آشنایی با فیزیک هسته ای

سر فصل های کتاب رشته علوم تجربی:

فصل اول: حرکت بر خط راست

فصل دوم: دینامیک و حرکت دایره ای

فصل سوم: نوسان و موج

فصل چهارم : آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای

 

دانلود چاپ های مختلف کتاب فیزیک دوازدهم

رشته تحصیلی/ سال چاپ۱۳۹۹-۱۴۰۰۱۴۰۰-۱۴۰۱۱۴۰۱-۱۴۰۲۱۴۰۲-۱۴۰۳
علوم تجربیدانلوددانلوددانلوددانلود
ریاضی و فیزیکدانلوددانلوددانلوددانلود



از کبیری

مصطفی کبیری کناری متولد سال ۱۳۶۷ در شهرستان فریدونکنار (استان مازندران) ، دبیر فیزیک رسمی آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار، کارشناسی رشته دبیری فیزیک در دانشگاه مازندران هستم . هدف از ایجاد این سایت برای من ، ایجاد یک محیطی آموزشی کارآمد است که در آن دانش آموزان بتوانند فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بیاموزند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *